Friday, December 19, 2008

aku dah penat......

aku dh penat la mcm nie. satu2 hal jd kt kete aku. dulu time enjin tgh problem satu2 benda kena tkr. skarang nie bila enjin dh tip top benda lain lak buat hal. nak list? meh tgk nie...

1) absorber depan dh bocor - adjustable dh ada , takde masa nak anto servis! (DUIT)
2)brek depan buat hal - hari tu dh servis, nie buat hal lg. aku tekan brek melayang ke kanan. try dok pam2 brek rpm aku naik , maknenye servo dh bocor. (DUIT)
3)tayar dh botak - dhla cuaca tak menentu. kejap panas kejap hujan. bahaya sungguh. 4-4 tayar aku botak. tq (DUIT)
4)bearing tayar - dh berbunyik2 nie. semua nak kena tkr cepat kang mkn shaft lak.... adeh (DUIT)
5)pintu belakang belah kanan dh jam! takleh nak bukak! tingkap takleh turun! belah kiri pun sama, tingkap takleh nak turun! (DUIT)
6)body dan cat dh makin kronik! siap berlubang2 lg. aku memang tak tahan menengoknye (DUIT)
7)lower arm kiri kanan (rm200 each k) , mounting engine.... (DUIT)

kalau dikirakan dr n0. 1) sampai 7) mana satu yg lebih penting. Mestilah duit yg lebih penting kan. adehhhh.....

jd serabut pale otak aku, dh la nak g kluang johor nie. kete tak bape nak elok. br cdg nak turun enjin buat overhaul balik. tp kalau dok fokus kt enjin je benda lain terabai tak elok jugak bai! so cemane??

nak repair?
nak tkr kete?

what i should do!!!!!!

*aku nyaris terbabas td disebabkan tayar botak dan brek depan yg gagal.... tq.

3 comments:

software70 said...

meh ako tlg kasi pendapat ako.
lebih baik diutamakan bhgn brek, bearing dan tyre.. kalau ade duit lebih, gantikan sekali dgn lower arm.

absorber dgn mounting tu, redahkan dlue. mmg terpaksa wat camtu. last br wat body work.

Anonymous said...

hehehe.. biasa laa mier keta bila dah nak ketegori oldschooll memang byk ragam nye..

emiazus machine said...

susahnyer bila terlalu expert luar dalam keta nih. segala kerosakan cepat je detect. pastu pannjjjjannggg jerr list. pastu mula la risaukan.. hiks

apa susah...teruskan impian dgn perdana tubo sunrup anda tuh...hehe...wink wink.....