Thursday, July 17, 2008

Hari2ku bosan sepanjang masa.....

Assalamualaikum,

Lama tak update blog, bukan taknak. tp takde mende nak tulih pun. mcm biasela, lepas je interview hari tu aku kembali menjadi jurutera pengganggur yg produktif kepada family aku (mengabihkan boreh la maksudnye). Pasal interview tu still takde jawapan, aku anggap mungkin tak berjaya. Takpela, takde rezeki. yg penting teruskan usaha. never give up!! chayok! chayok!

Sambil2 tunggu keputusan tu jugakla, aku dok lepak kt umah. tgk TVIQ (poyo je kan). tp yg sebetulnye aku demam. dh 3hari dh nie aku demam, mungkin sejak lepas tolong mak aku kemas almari, angkut ke belakang kot. maklumla alergik kt habuk/debu dan sebagainya. hari nie pun badan aku panas lg. adeh.....
pg td, bapak aku g renew road tax kete saga tu. rasenye duit redeem rm625 tu pun kira burn sama la kot. aku dok nganga mcm nie jugak...... adeh. takpela. takde rezekila katakan. apapun, takdelak bapak aku bising2 pasal ada saman ekor ke, ape ke. kalau ada. mampuih la den.

17/07/2008
dpt green light utk g redeem roadtax. hehehehe gembiranye. aku pun amik pendapat beberapa org kawan berkenaan dgn hal nie. Lebih menyulitkan aku bukan pemilik kereta buruk nie, still atas nama bapak aku lg. so, aku hanya sebagai wakilla kiranye.

aku sampai kt pos opis lebih kurang pkl 330. org boleh tahanlla. takde ramai sgt. ikut giliran. sambil2 tu baca notice kt depan. melalui wakil, hanya boleh terima melalui wang pos je ( akan dipos ke rumah). frust jugak. aku pun isila borang apa semua. pastuh bg kt pos opis tu suh dia antakan kt umah. [DONE]

after that, g lepak kt bengkel ijam kt flaminggo tu. nak pasang adjustable campulley. refer gambar dibawah plizzz -
so, lepas pasang tu ada la skit tune dimana gigi kt pulley tu diAdvancekan skit kepada 2gigi (bape degree tak pasti), result , memberangsangkan. Pick up memang cun. lain dr sebelum nie. memang best! dan yg paling best adalah upah hanya rm20 jew!!! berbanding kt bengkel kt senawang nak amik dkt rm80. save byk dh kt situ hehehe....


hurm... esok tak tau lg apa nasib aku, keje tak dpt lg. lepak umah je takdo hasil. bosan wei!!!

No comments: