Tuesday, July 8, 2008

Interview Selesai..... TAPI??!!!!

Dengan penuh cuak dikala pagi td, aku dok kelam kibut bersiap2. bgn punyela awai pkl 830pg!! tp dok gosok bajula, matching2 la lg. pkl 910pg br start mandi. setel semua pakai baju, sikat rambut dkt pkl 935pg. pastuh kuar panaskan enjin. kumpul2 semua file yg ada bersedia utk kuar. last2 lupa lak ada kertas nak kena steplor. menggagau carik steplor. dh abih byk masa kt situ dh.

shoot!!

n then terus gerak ke stesen minyak, isi rm50 (duit subsidi beb! kohkohkoohkoohkoh). masuk mrr2. humangaih byk lak kete. padahal dh nak dkt pkl 10pg nie (interview pkl 11pg!!). memang terpaksa merempitla kali nie. takleh ckp apa dh. lepas je tol sg. besi. aku maintain dlm 140kmh-170kmh-turun 110kmh (takut speed trap maa). agak2 dlm 25 ~ 30 minit sampai kt tol senawang. alamak masuk je tol senawang jam dh 1043pg. kantoi2!

apalagi, pakai kasut semua dlm kete. takleh nak describe. memang ajaib. laju lak tu hehehe... n lastly masuk kt main opis aku ngam2 pkl 11pg. fuh lega!!! on time siyut!

n then isila borang2 apa yg patut. mcm resume jugak la nie. lepak2 jumpa kawan2 lama, semua ucapkan semoga berjaya. (thanks mate). last2 sekali org yg interview tu tak siap lg. n then g mkn dulu la. nasik ayam + nescafe ais (rm5).

masuk balik kilang ngam2 pkl 1ptg. interview start pkl 130ptg. ilek2 baca surat khabar dulu. n then receptionist suh g ke meeting room 1. okla, selamber je pergi.

[dalam bilik interview]
bukak2 je pintu, adeh. abg yusnizam (abg yus nie ketua bhgn assembly dlm production, aku pernah kerjasama ngan dia dlm project engine retrofitting, so masing2 tak sangka. ) interview yg sepatutnye mendebarkan menjadi selamber. lebih2 lg manager bhgn production iaitu Mr. Wang yg sporting.

TP!!!!

antara semua2 tu aku berjaya jawab dgn penuh kompiden, dan apa yg aku ckp tu diorang pun paham. kata satu team. n then , dtgla time teknikal .

abg yus tanye pasal pneumatic + hydraulic. alamak! (semalam aku dok study pasal, CNCla G-Codela sampai tak tido2 leh lak dia tanye pasal pneumatic + hydraulic). theorically aku berjaya explain cuma bila dia tunjuk drawing tu je. aku agak gagal skit. soh aku reconize symbol. ingat2 lupa la bai. study benda lain kuar benda lain. aku direct je, aku tak ingat. sebab aku more to mechanical instread of electrical/mechatronic nie.

dh setel2 semua tu, sembang2 la mcm biase. Mr. Wang beri penerangan ringkas pasal kerja2 di production floor, kalau aku berjaya, aku akan direcrut oleh abg yus. overall, hasil interview agak memuaskan sebab mungkin experience aku selama 6 bulan tu byk membantu.

Tunggula, 2,3 hari nanti. HR akan call samada berjaya atau tak.... hopefully berjaya la. Sempat jumpa abg bukhori (maintainance manager) , dia ckp rupe2nye supervisor lama aku dok mintak kt big boss supaya amik aku keje terus sebenarnye tp big boss tak bg. takpelah.... mana tau kot2 nanti aku kena tarik ke manufacturing department lak. terima aje la. hehehehe

fuh panjang siyut berbebel.... hehehehe kipidap2

*nota kaki hari nie.....
[aku jeles tgk sunroof epul kohkolohkohkohkohh]

5.40pm
08/07/2008

5 comments:

Nisha said...

wow! sounds interesting and FAST!

=-wAn-= said...

relax,nnt dpt la tu,pas ni leh mod..hahahaha

emiazus machine said...

good luck my frenn....

fadly98 said...

sabar bro. ada rezeki x lari ke mananya...

killabee said...

hohoho so how? did they call u?hehe leh pekena nasik lemak tmn kosas nanti