Tuesday, October 28, 2008

28 October 2008

Salam...

lama tak menulis, bukan taknak tulis tp tade benda nak update. boring2... takde benda nak cite. boring2... just nak cite sikit situasi keadaan aku skarang nie. mostly about my car lew. dh teruk gile. hari tu on da way balik shah alam terlanggar lubang (masuk dlm lubang) twice!!, besar gilew lubang tu, sampai melompat jugakla kete aku. sejak dr tu, handling kete aku dh tak best! speeding skit dh gegar2. adeh...

so, dlm list aku nie adala 2,3 benda nak kena bikin:-
1) adjustable absorber - absorber customade aku dh bocor dowh~! rm300(servis)


2)clutch plate (exedy racing for 4g13/15) - alang2 nak tkr kan... akakakaka rm510(brg aje) + rm200++ utk upah pasang~!


3) relocate battery to rear - bg laluan utk salur angin mivec. akakakakaaka rm180++


so? agak2 bape byk nak abih nie.... adeh. mcmla aku bergaji byk. adeh~! keperitan nak mod kete.... bukan hal minyak jew, bab maintainance pun penting jugak bai!

25hb October 2008 - Sepang Drag Battle!!

oyeah! oyeah! berkesempatan g sepang tgk drag battle. lama gile tak g. ahahaha. ada la keadaan yg kelakor time nak ke sana, aku ekceli dh selalu ke sepang tp niela 1st time aku g sana dr usj. So, jln tak bape fimiliar la... aku lak kete yg slow dan tak kuek langsung. nak berkejar2 dgn2 monster 1.8 megasquirt, mivec dgn saga jahat biru tu~! mampuih la den. sebabkan psyco lebih lepas je kuar tol terus speeding around 170kmh~180kmh non-stop! dengan gegar2 kete aku, even worse bila braking. gilak! tp sebab psyco punye hal. ku lenjan jua. akakakakak!
p/s: safc aku kena setting balik. deng~!

last2 sampai dgn selamat, meriah jugakla. dkt pkl 11mlm br sampai. pusing2 jap. yg bestnye sempat jumpa geng2 senawang dulu. geng2 bengkel NSM Auto, yg aku jumpa epit (masuk kategori 1.8, awal2 lg dh kalah ahahaha), adik, khalid, ninot, gilit(mcm biase la, rider WGT kancil gold, kalah sebab disqualified. jump start kata marshall) dan ada 2,3 org aku tak kenal (pernah jumpa). Lepak kt pit ngan atong. kete dia masuk, (dpt no. 3 bai!) congrate to you!

(kancil 660 jew! )

on da way balik mcm biase la semua org mcm pelesit, aku ilek2 sudey (sedar kemampuan enjin). tp ada jugak satu myvi putih pancung gua atas corner beb! chilakak. aku apa lg, drop gear 4 kasi kejor.... erm.... overtake kt 170kmh. pastuh aku slow down, tunggu. aikkk takde lak nak melawan (bosan2) n then singgah kejap kt hentian dengkil pastuh terus balik shah alam. erm... balik tu terus lentok~! ngantuk gile...

lain2 hari selepas tu takde benda dh. sambut depavali dgn tido sepuas hati. pkl 4 br bgn tido. mandi pastuh mkn.... temankan adik aku ke carrefour jap. pastuh mlm balik ke shah alam.... setel!

erm... tu je la kot... nothing special... daaa, nak tido!

0236am
28/10/2008

5 comments:

emiazus machine said...

bilakah agaknyer perdana tubo sunrup ituh akan keluar...ngeeeee....

AmiEr SidhQie said...

aha! tungguuuuu

SkYwAlKeR said...

yo, exedy clutch rm510 tu dapat dari mana??... aku pun nak...

AmiEr SidhQie said...

boleh dpt. try carik kt lelong.com.my ada juai.

=-wAn-= said...

kete kuat ni! hehe