Thursday, June 12, 2008

Gaji Oh Gaji!

semalam lepak2 ngan member sekolah lama kt steven corner setapak, sambil2 tgk bola , isap2 sheesha (aku tak isap pun). sembang2 pasal kehidupan bekerja. mostly apa yg aku dpt tau adalah kepentingan utk ada kad credit. penting ke? hujah member baik aku nie lak adalah, kita guna kad credit dlm masa terdesak, contohnye mcm masa skarang nie minyak naik. aku tertarik bila dia ckp; "guna je kad kredit utk isi minyak, untung2 dpt point. paling busuk pun rm300 sebulan". hurm ada logik jugak tu.

tp itulah, mcm aku dpt offer kt kompeni shah alam nie. basic dia bg dlm rm1.8k (no OT, no elaun) keje 5hari seminggu dr 830-600ptg. Position Mechanical Engineer. Personally, utk fresh graduate mcm aku nie ok la. tp kalau pikir2 balik kos sara idup nie. tolak EPF la , SOCSO la apa la. bape je nak mkn. tu belum masuk umah sewa lg. KETE!!! lg la. Mungkin ada alternatif lain, apapun sementara tu lepak2 je la tunggu ofer yg lg ok. kalau dpt Alhamdulillah.

Then, ptg td jugak aku tepon kilang lama aku pasal gaji. Katanye tak siap lg cek. Maybe next week. So, nak taknak kena dok umah je la minggu nie. adeh. Sabor je la.

aktiviti malam buat masa skarang kena bekukan. Modal nak kuar dh takde. Huh! Gaji Oh Gaji!

Hari nie terbayangkan bendalah nie



hehehehehe HKS SuperDragger (thanks to arm SIC)

6 comments:

Takumi Fujiwara said...

sabar beb.. klu lama sgt tggu.. ko bako je kilang tu.. huhuhu.. :D

AmiEr SidhQie said...

tunggu aku dpt gaji dulu br boleh bakor, kalau tak takde maknenye hehehe

Takumi Fujiwara said...

tak pon ko rembat je exzos kren tu.. pastu ko g trade in ngan SD kat hafkat.. slamber.. :P

AmiEr SidhQie said...

gilak ejos kren. nak angkat pun nak kena pakai folklift beb. tak larat...

emiazus machine said...

gajiiii owhhhhhhh gajiiii...bila la duit gaji nak turun dari langit....hiks...

AmiEr SidhQie said...

boleh je turun dr langit, tunggu org buat dr tingkat atas klcc. hehe

adeh... gaji. sedih2