Sunday, June 29, 2008

Senawang, I like!

Assalamualaikum,

kembali sudah aku selepas bercuti 5hari (dr selasa - sabtu) kt senawang, lama tak lepas sana sejak kete aku kuar bengkel siap konvert injection. Jumpa balik kawan2 SSICC (Senawang SagaIswaraClub Community) . Nak listkan apa aku bikin hari2 tak dptla cuma dpt ringkaskan je.

Selasa,
Sampai je senawang terus gerak ke kompeni lama (Favelle Favco Cranes (M) Sdn Bhd, amik cek gaji. jumlahnye amatlah mendukacitakan daku. Sabor2 (3hari jugak nak tunggu clear).

Rabu,
Lepak2.... lalalalalala

Khamis, Jumaat
Cek dh clear, apalagas. memang dlm pale otak dh ada beberapa komponen yg nak beli antaranye adalah....... jeng je jeng....

throttle body 1.6 sohc (4g92p)

sebenarnya aku memang nak beli pun (dh ada dlm list pun) sejak timing aku dok menggila, jd dpt gaji tu memang nak usha2 la kot2 ada juai ke. pusing2 kedai potong tanye yg 2nd hand punye takdela plak tp yg recond punye ada. utk 4g15 (1.5) = rm300 , 4g92 (1.6) = rm320. aik tambah rm20 je. alang2 baik amik yg 1.6 kompomla lg besar. hehehehe

Pemasangan
Sebabkan modal dh tak bape nak ada, so aku amik initiative utk pasang sendiri beb (DIY kata omputih), so dgn bantuan kawan baik aku aka ADUN SIC JELEBU nasir karem. kitorang pun DIYla. Tgk mcm senang kan tp byk wooooo nak kena modi. mostly kt laluan air dia tu. aku taknak cite lebih2 (ramai kompelin tak paham apa aku cite kalau pasal2 kete nie) , yg aku leh bgtau memang kena modified laluan tu. Apa yg boleh aku katakan, abih calar balar tangan aku, amik masa dr pkl 1030pg sampai 430ptg!!!! fuh~

Hasil
CEMERLANG!
objective nak kurangkan idle berjaya, SEBELUM - 1500RPM , SKARANG - 800RPM
throttle respon tu still tak dpt setting lg, cuma aku perasan kalau kt top speed memang LAYANNNN........

n then brg kedua aku beli (belum sempat pasang lg)pada hari yg sama adalah-

AROSPEED ADJ. CAMPULLEY - utk advance/retard camshaftusha skit bape rege kedai tu juai!!???
Sabtu,
Jumaat malam ada TT SIC sempena penyerahan baju dan majlis perpisahan terakhir member baik aku abam nasir karem yg akan berpindah ke terengganu, good luck bebeh! (tak sempat nak marking kan?) hari tu jugak aku dpt sesuatu yg memang aku minat dr dulu2 lg... jeng je jeng...
memang impian aku dr dulu lg nie, asalnye mcm nak juaikan tp last2 pikir aku nak pakaila. swap ngan ejos skarang nie topap skitla. thanks to owner yg memang sporting gile (utang dulu ye bang) kohkohkohkohkohkoh.......

n lastly,
kemas2 brg pastuh balik ke ampang...... dan skarang br selesai updated!

0206am
29/06/2008

2 comments:

emeynoraship said...

oo favco crane...tau tu.

AmiEr SidhQie said...

erk... tau erk. alamak!